آموزشمطالب

بهترین تایم فریم برای فیوچرز – در کدام تایم فریم‌ها تحلیل و ترید کنیم؟

معاملات فیوچرز یکی از جذاب‌ترین و البته پرریسک‌ترین روش‌های درآمدزایی از بازار ارزهای دیجیتال است. اما این نوع معاملات در کنار جذابیت‌ بالا، چالش‌هایی نیز دارد. انتخاب تایم فریم برای تحلیل و ترید در معاملات فیوچرز، یکی از چالش‌های ذهنی کاربرانی است که در این نوع معاملات فعالیت دارند. اما بهترین تایم فریم برای فیوچرز کدام است؟ در معاملات فیوچرز، انتخاب تایم فریم چقدر اهمیت دارد؟

در این مقاله آموزشی از سایت ارزیکال به معرفی و بررسی بهترین تایم فریم برای ترید فیوچرز خواهیم پرداخت.

تایم فریم چیست؟

بهترین تایم فریم برای ترید

قبل از آن که به معرفی و بررسی بهترین تایم فریم برای تحلیل و ترید در فیوچرز بپردازیم، بهتر از معنای تایم فریم را بهتر درک کنیم.

تایم فریم در معاملات فیوچرز به بازه زمانی اشاره دارد که تریدرها برای تحلیل و تصمیم‌گیری‌های خود از آن استفاده می‌کنند. این بازه زمانی می‌تواند کوتاه‌مدت (مثل یک دقیقه‌ای، پنج دقیقه‌ای یا ساعتی) یا بلندمدت (مثل روزانه، هفتگی یا ماهانه) باشد.

تایم فریم‌های کوتاه‌تر برای معاملات کوتاه مدت مناسب هستند، در حالی که تایم فریم‌های بلندتر برای معاملات میان مدت و استراتژی‌های بلندمدت کاربرد دارند. زمانی که به تایم فریم 4 ساعته اشاره می‌کنیم، به این منظور است که هر داده قیمتی در بازه‌های زمانی 4 ساعته ایجاد و ثبت می‌شود.

انتخاب تایم فریم مناسب به سبک معاملاتی و اهداف تریدر بستگی دارد. برای انتخاب بهترین تایم فریم باید درک کنیم به دنبال پیش بینی روندهای قیمتی کوتاه مدت یا بلندمدت هستیم.

یک کندل در نمودار 4 ساعته شامل 4 نمودار یک ساعته، 16 کندل 15 دقیقه و 240 کندل یک دقیقه‌ای است. در نتیجه هرچقدر از نمودارهای کوچک‌تر استفاده کنیم دیدگاه دقیق‌تر نسبت به قیمت خواهیم داشت، اما در مقاله عقبه قیمتی و ساختار روند را از دست خواهیم داد.

اما با توجه به این توضیحات بهترین تایم فریم برای فیوچرز کدام است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین تایم فریم برای فیوچرز

بالاتر با مفهوم تایم فریم آشنا شدیم. اما برای انتخاب بهترین تایم فریم برای فیوچرز به چه معیارهایی باید توجه داشت؟ آیا برای تمام کاربران و تمام دیدگاه‌ها پاسخ یکسانی در سوال بهترین تایم فریم برای ترید وجود دارد؟

معیارهای مهم در انتخاب بهترین تایم فریم برای فیوچرز به شرح زیر است :

  • چشم انداز زمانی : اگر دیدگاه کوتاه مدت نسبت به بازار دارید، باید به سراغ نمودارهای کوچک‌تر باشید. اما اگر کمی دیدگاه میان مدت‌تر دارید، به دنبال تایم فریم‌های بالا باشید.
  • اهرم معاملاتی : اگر اهرم معاملاتی بالایی استفاده می‌کنید، نباید به دنبال تایم فریم‌های بالاتر و دیدگاه میان مدت‌تر باشید.
  • نوع استراتژی : یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب بهترین تایم فریم برای فیوچرز نوع استراتژی معامله‌گر است. تریدر باید با توجه به استراتژی شخصی تایم فریم مورد نیاز را پیدا کند.

معاملات فیوچرز کارمزدهای زمانی دارد و این مار در معاملات بلند مدت و میان مدت را هزینه‌بر می‌کند. در انتخاب بهترین تایم فریم برای ترید باید حتماً به این موارد توجه ویژه داشت. در ادامه دیدگاه شخصی تیم تحلیلی ارزیکال را معرفی خواهیم کرد.

بهترین تایم فریم برای فیوچرز کدام است؟

بهترین تایم فریم برای ترید در فیوچرز

بالاتر با معیارهای مهم برای انتخاب بهترین تایم فریم برای ترید در فیوچرز را بررسی کردیم. اما دیدگاه شخصی ما نسبت به این موضوع چیست؟

اولین موردی که باید زیر نظر داشت کارمزد Funding fee است. این کارمزد هر 8 ساعت یکبار از معامله کسر می‌شود. در نتیجه در معاملات فیوچرز بهتر است دیدگاه کوتاه مدت داشته باشیم تا کارمزد زمانی بالایی پرداخت نکنیم.

نکته دیگر این است که باید تایم فریم برای تحلیل و ترید متفاوت باشد. به این صورت که در تایم فریم‌های بالاتر روند کلی بازار را تحلیل کنیم و در تایم فریم‌های پایین‌تر به دنبال تاییدیه ورود باشیم. در ادامه به بهترین تایم فریم هم برای ترید و هم برای تحلیل در فیوچرز خواهیم پرداخت.

برای فیوچرز در کدام تایم فریم تحلیل کنیم؟

در انتخاب بهترین تایم فریم برای تحلیل در فیوچرز باید نمودارهایی با تایم فریم بالاتر را تحلیل کنیم. به دلیل که نمودارهای بالاتر دیدگاه بهتری نسبت به روند کلی قیمت ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد تیم تحلیلی ارزیکال این است که برای ترید در فیوچرز بازار ارزهای دیجیتال، نمودارهای 4 ساعته و 1 ساعته را تحلیل کنید. در این نمودارها روند کلی بازار را شناسایی کنید و به درک ساختار کلی قیمت بپردازید.

سپس می‌توانید در تایم فریم‌های پایین‌تر به دنبال تایید برای ورود باشید. بهترین تایم فریم برای تحلیل در فیوچرز و شناخت ساختار قیمتی، نمودارها 4 ساعته و 1 ساعته هستند.

برای فیوچرز در کدام تایم فریم ترید کنیم؟

با تایم فریم‎‌های 4 ساعته و 1 ساعته می‌توانید دیدگاه کلی نسبت به بازار ایجاد کنید و سپس در نمودارهای پایین‌تر به دنبال تاییدیه برای ورود باشید.

برای ترید و پیدا کردن نقاط ورود و خروج، بهترین تایم فریم برای فیوچرز تایم فریم 5 دقیقه است.

برای مثال در تحلیل تایم فریم‌های بالاتر متوجه شدیم ساختار قیمت صعودی است و به دنبال معاملات خرید هستیم. در این شرایط باید در نمودار 5 دقیقه به دنبال کندل تایید و الگوهایی باشید که اجازه ورود به معامله را می‌دهند.

برای ایجاد یک برایند مثبت و کسب سود از معاملات فیوچرز بهتر است به از تایم فریم‌های ترکیبی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود با تسلط بیشتر معاملات خود را ایجاد کنید.

دقت کنید اگر در معاملات فیوچرز نقاط ورود و خروج را با دیدگاه تایم فریم‌های بالاتر ایجاد کنید، معامله مدت زیادی باز می‌ماند و کارمزد Funding fee بالایی پرداخت خواهید کرد.

آیا تایم فریم‌های بالاتر برای فیوچرز مناسب است؟

تایم فریم‌های بالاتر در معاملات فیوچرز برای تریدرهای بلندمدت و کسانی مناسب است. این تایم فریم‌ها مانند روزانه، هفتگی و ماهانه، نوسانات کوتاه‌مدت را فیلتر می‌کنند. تایم فریم‌های بالاتر با این کار به تریدرها کمک می‌کند تا دید بهتری از حرکت‌های بزرگ‌تر و پایدارتر داشته باشند.

مزیت دیگر استفاده از تایم فریم‌های بالاتر در فیوچرز، کاهش استرس و نیاز به نظارت مداوم بر بازار است. تریدرهایی که از تایم فریم‌های بلندمدت استفاده می‌کنند، نیازی به بررسی لحظه به لحظه نمودارها ندارند.

اما با توجه به کارمزدهای زمانی در معاملات فیوچرز، پیشنهاد می‌کنیم معاملات میان‌مدت و بلندمدت را در بازار اسپات انجام دهید. البته در دیدگاه‌های ریزش میان مدت می‌توانید به سراغ معاملات فیوچرز (فروش) بروید.

آیا بهترین تایم فریم برای فیوچرز به استراتژی شخصی بستگی دارد؟

در این مقاله به صورت صفر تا صد به بهترین تایم فریم برای فیوچرز پرداختیم. اما توجه کنید این توضیحات برای اکثر معامله‌گران و استراتژی‌های معاملاتی است. در برخی استراتژی‌های خاص ممکن است شرایط متفاوت باشد.

برای مثال اگر اسکلپ کار می‌کنید، بهتر است در تایم فریم‌های پایین‌تر فعالیت کنید. در مقابل اگر از اهرم پایین استفاده می‌کنید یا بازار در روندهای قدرتمند قرار دارد، می‌توانید از تایم فریم‌های بالاتر استفاده کنید.

بهترین تایم فریم برای فیوچرز به استراتژی نیز بستگی دارد. اما توضیحاتی که در این مقاله ارائه دادیم برای اکثر استراتژی‌ها صدق می‌کند.

بهترین زمان معاملات فیوچرز کدام است؟

بهترین زمان معاملات فیوچرز

در این مقاله به بررسی بهترین تایم فریم برای فیوچرز پرداختیم. اما در آخر قصد داریم بهترین زمان برای معاملات فیوچرز را نیز بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال علمی مبنی بر الگوهای قیمتی و رفتار معامله‌گران نسبت به این الگوهاست. در نتیجه هرچه حجم معاملاتی بالاتر باشد، قیمت واکنش بهتری نسبت به تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد. با توجه به این موضوع باید در زمان‌هایی به ترید بپردازیم که نقدینگی بازار بالا باشد.

ساعت‌های 9:30 صبح تا 10:30 صبح – 17:30 تا 18:30 – 21:30 تا 22:30 بهترین زمان برای معاملات فیوچرز است. در این ساعت‌ها به دلیل تسویه معاملات اکثر معامله‌گران، نقدینگی بالایی در بازار وجود دارد. در نتیجه قیمت واکنش بهتری نسبت به تحلیل نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا