مربوط به بیت کوینمطالب

نمودار هاوینگ بیت کوین – با بررسی رفتار گذشته بیت کوین، آینده آن را پیشبینی کنید

تقریباً تمام کاربران بازار ارزهای دیجیتال منتظر رویداد هاوینگ بیت کوین هستند. رویدادی که یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات در قیمت بیت کوین و روند کلی بازار رمز ارزها به حساب می‌آید. اما آیا هاوینگ 2024 بیت کوین می‌تواند باعث رشد قیمت شود؟ رشد بیت کوین قبل از هاوینگ شروع می‌شود یا بعد از آن؟ نمودار هاوینگ بیت کوین در چرخه‌های گذشته نشان دهنده چیست؟

در این مقاله با ارزیکال همراه باشید تا رفتار ارز BTC در هاوینگ‌های قبلی را بررسی کنیم. سپس با توجه به آن، به پیشبینی قیمت BTC بعد از هاوینگ خواهیم پرداخت.

 آشنایی با هاوینگ بیت کوین

قبل از هر نوع تحلیل و بررسی، بهتر است ابتدا به صورت کلی با ماهیت رویداد هاوینگ بیت کوین آشنا شویم.

ماینرهای بلاکچین بیت کوین با استخراج هر بلاک جدید، مقداری پاداش دریافت می‌کنند. این میزان پاداش به صورت ارز BTC پرداخت می‌شود. در واقع با استخراج هر بلاک جدید، مقداری بیت کوین جدید ایجاد می‌شود و تحت تراکنش کوین بیس برای ماینر آن بلاک واریز می‌شود.

پاداشی که برای ماینرها واریز می‌شود مقداری بیت کوین جدید است و در واقع عرضه BTC را افزایش می‌دهد. میزان پاداش ماینرها عرضه و تورم بیت کوین را تعریف می‌کند. ساتوشی ناکاموتو رویداد هاوینگ را برای محدود کردن تورم بیت کوین طراحی کرد.

با استخراج هر 210 هزار بلاک جدید (تقریباً 4 سال) در بلاکچین بیت کوین، یک دوره هاوینگ انجام می‌شود و پاداش ماینرها و در نتیجه تورم نصف می‌شود. با انجام هر دوره هاوینگ، عرضه نصف می‌شود و این موضوع باعث افزایش قیمت BTC و در ادامه رشد بازار می‌شود.

اما رشد بیت کوین چه زمانی آغاز می‌شود؟ آیا هاوینگ تاثیر مستقیم و فوری بر قیمت دارد؟ تاثیر این رویداد مهم بر قیمت آلتکوین‌ها چیست؟ در ادامه با بررسی نمودار هاوینگ بیت کوین به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

نمودار هاوینگ بیت کوین در دوره‌های قبلی

روزشمار هاوینگ بیت کوین روزهای کمی را نشان می‌دهد و این یعنی رویداد بعدی بسیار نزدیک است. با نزدیک شدن به هاوینگ 2024، در ذهن کاربران سوال پیش می‌آید رشد بیت کوین کی شروع خواهد شد و تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود؟ بهترین کار برای پاسخ به این سوال، بررسی نمودار هاوینگ بیت کوین و تحلیل رفتار آن است. در ادامه هر سه دوره هاوینگ قبلی را بررسی خواهیم کرد و با توجه به آن به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

بررسی نمودار هاوینگ بیت کوین در سال 2020

آخرین بار رویداد Halving در تاریخ 11 می 2020 (22 اردیبهشت 1399) انجام شد. از آنجایی که هاوینک 2020 کمترین فاصله زمانی را با هاوینگ 2024 دارد، می‌تواند بیشترین شباهت را با آن داشته باشد.

نمودار هاوینگ 2020 بیت کوین

بیت کوین با قیمتی حدوداً 8 هزار دلار هاوینگ 2020 را تجربه کرد. اما دقیقاً روز بعد از Halving قیمت بیت حدود 30 درصد ریزش کرد. البته مشکلات و محدودیت‌ها اقتصادی ناشی از بحران کرونا نیز در این ریزش دخیل بودند. پس از 49 روز، قیمت به روز هاوینگ برگشت و سپس روند صعودی خود را شروع کرد.

در ادامه برخی نکات مهم را بررسی خواهیم کرد.

  • رشد اصلی قیمت، 63 روز قبل از هاوینگ 2020 شروع شد.
  • دقیقاً روز بعد از هاوینگ قیمت 30 درصد ریزش کرد.
  • روند صعودی 2 ماه قبل از هاوینگ شروع و تا 20 ماه پس از آن ادامه دار بود.
  • روند نزولی بیت کوین حدوداً 1 سال قبل از هاوینگ به پایان رسید.
  • قیمت بعد از Halving حدود 750 درصد رشد کرد.

این داده‌ها خلاصه‌ای از نمودار هاوینگ بیت کوین در سال 2020 بود. با بررسی آن می‌تونیم دیدگاه خوبی نسبت به Halving بعدی شکل دهیم. در پایان مقاله به بررسی و تحلیل این داده‌ها و پیشبینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ خواهیم پرداخت.

استخراج داده از رویداد سال 2016

در سال 2016 دومین هاوینگ بیت کوین انجام شد. در آن زمان BTC و بازار ارزهای دیجیتال گستردگی فعلی را نداشتند و هیجانات بالاتری داشتند. این رویداد در تاریخ 9 جولای 2016 (19 تیر 1395) انجام شد. قیمت BTC در روز رویداد برابر با 660 دلار بود، اما پس از 24 روز تا 530 دلار ریزش کرد. ( نمودار از سایت Coin Trader Pro)

نمودار هاوینگ 2016 بیت کوین

در ادامه به استخراج اطلاعات از Halving سال 2016 خواهیم پرداخت.

  • روند اصلی رشد، حدود 45 روز قبل از هاوینگ شروع شد.
  • روز رویداد تاثیر خاصی بر روی قیمت نداشت، اما 4 هفته پس از آن قیمت ریزش داشت.
  • روند ریزش قبلی حدود یک سال قبل از هاوینگ به پایان رسید.
  • روند رشد از حدود 2 ماه قبل از هاوینگ شروع و تا 17 ماه پس از آن ادامه دار بود.
  • در این چرخه قیمت حدود 2900 درصد رشد را تجربه کرد.

نوسانات قیمتی در این چرخه هیجانی‌تر از شرایط فعلی بازار بود. اما از این داده‌ها نیز در بررسی و تحلیل پایان مقاله استفاده خواهیم کرد.

رفتار قیمتی بیت کوین در اولین دوره Halving (سال 2012)

اولین دوره هاوینگ در سال 2012 انجام شد و پاداش استخراج هر بلاک از 50 واحد به 25 واحد کاهش یافت. در آن زمان بیت کوین در ابتدا مسیر خود قرار داشت و کاربران بسیار محدودی شناختی نسبت به آن داشتند.

نمودار هاوینگ 2012 بیت کوین

در ادامه به بررسی رفتار بیت کوین در اولین Halving می‌پردازیم.

  • روند صعودی در این چرخه یک سال طول کشید.
  • قیمت بیت کوین از روز هاوینگ 2012 تا سقف آن چرخه، 8600 درصد رشد داشت.
  • قیمت از مدت‌ها قبل از هاوینگ نیز در یک روند صعودی قرار داشت.

شرایط بازار ارزهای دیجیتال در سال 2012 شباهت بسیار کمی با شرایط فعلی داشت. در نتیجه احتمال تکرار سناریو مشابه با این سال بسیار پایین است. اما در ادامه از این داده‌ها نیز در تحلیل خود کمک خواهیم گرفت.

واکنش قیمت بیت کوین به هاوینگ‌های قبلی

بالاتر تاثیر رویدادهای Halving قبلی بر قیمت بیت کوین را بررسی کردیم. اما در این بخش قصد داریم تحلیلی نسبت به نمودار هاوینگ بیت کوین در دوره‌های گذشته ارائه دهیم.

تحلیل قیمتی : اولین موردی که در این مقاله به آن پی بردیم کاهش هیجانات در هر دوره است. در اولین دوره هاوینگ (2012) قیمت 86 برابر، دوره دوم (2016) قیمت 29 برابر و در آخرین دوره (2020) 7.5 برابر رشد داشت. ما در تیم تحلیل ارزیکال انتظار داریم در این دوره نیز این میزان کاهش یابد. انتظار داریم قیمت نهایتاً 3 الی 4 برابر نسبت به قیمت روز Halving رشد داشته باشد.

تحلیل زمانی : از طرفی دیگر شاهد افزایش مدت زمان چرخه‌های صعودی هستیم. چرخه اول (2012) یک سال، چرخه دوم (2016) حدود 17 ماه و چرخه سوم (2020) حدود 20 ماه طول کشید. انتظار داریم چرخه صعودی فعلی نیز تا 22 الی 24 ماه بعد از هاوینگ 2024 ادامه دار باشد.

تاثیر مستقیم روز رویداد : برای روز رویداد انتظار خاصی برای رشد قیمت نداریم. قیمت می‌تواند تا روز هاوینگ یک روند تقریباً رنج را پیش ببرد و بعد از هاوینگ شاهد اصلاح ریزشی باشد. در دیدگاه ما این اصلاح طولانی مدت نخواهد بود و حداکثر پس از 3 الی 4 هفته روند صعودی آغاز خواهد شد.

این خلاصه‌ای بررسی نمودار هاوینگ بیت کوین و دیدگاه تیم تحلیلی ارزیکال نسبت به رویداد Halving بعدی و تاثیراتش بود.

پیشبینی قیمت BTC با توجه به نمودار هاوینگ بیت کوین

تا اینجا مقاله نمودار هاوینگ بیت کوین را به صورت جامع بررسی کردیم. اما در این بخش قصد داریم با کمک داده‌هایی که استخراج کردیم، آینده بیت کوین و شرایط آن پس از Halving را تحلیل و پیشبینی کنیم.

هم در سال 2020 و هم در سال 2016، قیمت بیت کوین در روز رویداد، دقیقاً در یک محدوده قیمتی بشدت مهم قرار داشت (در تصویر نیز مشخص است). برای سال 2024 نیز چنین سناریویی متصور هستیم و پیش بینی می‌کنیم قیمت BTC در روز رویداد در یک محدوده بسیار مهم قرار داشته باشد. محدوده‌ای که ما متصور هستیم نواحی 48 هزار دلار است.

از طرفی دیگر با توجه به کاهش هیجان و میزان نوسانات در هر دوره، انتظار داریم قیمت بیت کوین در این چرخه 3 الی 4 برابر رشد کند. این یعنی سقف قیمت بیت کوین می‌تواند بین 144 هزار تا 192 هزار دلار باشد.

 

پیشبینی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

از طرفی دیگر با توجه به افزایش بازه روند صعودی در هر دوره، انتظار داریم این چرخه صعودی 22 الی 24 ماه پس از Halving ادامه دار باشد. روزشمار هاوینگ بیت کوین نشان می‌دهد که این رویداد در اردیبهشت 1403 رخ خواهد داد.

با توجه به این تحلیل متوجه می‌شویم قیمت بیت کوین تقریباً تا فروردین سال 1405 به سقف روند صعودی خود خواهد رسید. به این منظور که بیت کوین پس از هاوینگ 2024 می‌تواند تا فروردین 1405 به قیمت 144 هزار الی 192 هزار دلار برسد.

رشد بیت کوین چه زمانی شروع می‌شود؟

در زمان نگارش این مقاله (15 دی 1402) چرخه صعودی شروع شده است. در تحلیل داده‌های بالاتر، متوجه شدیم روند نزولی معمولاً یک سال قبل از هاوینگ به پایان می‌رسد. برای هاوینگ 2024 نیز همین سناریو را متصور بودیم؛ در نتیجه الان ما در روند صعودی قرار داریم و رشد بیت کوین شروع شده است.

فرصت کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال مجدد آغاز شده است و انتظار داریم این روند تا 2 سال آینده ادامه دار باشد. پیشنهاد ما این است در این بازه 2 سال نهایت تلاش خود برای استفاده از فرصت‌های موجود و کسب درآمد از این حوزه را داشته باشید.

البته افزایش آگاهی اولین لازمه موفقیت است. ما در سایت ارزیکال سعی می‌کنیم بروزترین و جامع‌ترین تحلیل‌ها را در بخش “تحلیل بازار ارزهای دیجیتال” در اختیار کاربران خود قرار دهیم.

 پیشبینی روند آلتکوین‌ها با کمک نمودار هاوینگ بیت کوین

در این بخش قصد داریم به بررسی تاثیر هاوینگ 2024 بر آلتکوین‌ها بپردازیم.

روند قیمتی بیت کوین تاثیر گذاری بالایی بر رفتار آلتکوین‌ها دارد. رشد بیت کوین نقدینگی بالایی وارد بازار کریپتو می‌کند و این نقدینگی به مرور وارد آلتکوین‌ها می‌شود.

اما برای آن که بدانیم Halving بیت کوین دقیقاً چه تاثیری بر قیمت دیگر ارزهای دیجیتال می‌گذارد، به تحلیل نمودار شاخص Total2 خواهیم پرداخت. این شاخص ارزش بازار کل آلتکوین‌ها را نشان می‌دهد.

 رشد آلتکوین‌ها چه زمانی آغاز خواهد شد؟

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، روند صعودی بیت کوین و بازار کریپتو آغاز شده و تا 2 سال آینده می‌تواند ادامه دار باشد. اما بر خلاف بیت کوین، روند رشد اصلی آلتکوین‌ها کمی دیرتر و تقریباً همزمان با هاوینگ شروع می‌شود.

تاثیر هاوینگ بیت کوین بر آلتکوین ها

با بررسی شاخص Total2 در بازه سال‌های 2020 و 2016، متوجه می‌شویم در هر دو دوره، دقیقاً بعد از هاوینگ فرصت رشد خوبی برای آلتکوین‌ها ایجاد شد. در نتیجه انتظار داریم روند اصلی رشد آلتکوین‌ها بعد از هاوینگ 2024 بیت کوین آغاز شود.

مقایسه آلتکوین‌ها با بیت کوین

در چرخه صعودی قبل بیت کوین بعد از Halving تا سقف قیمتی خود، توانست 750 درصد رشد کند. این در حالی است که شاخص Totol2 در همین بازه 2100 درصد رشد را تجربه کرد. این یعنی در این بازه زمانی، آلتکوین‌ها به صورت میانگین حدوداً 3 برابر بیت کوین رشد داشتند.

البته در نظر بگیرید برخی آلتکوین‌ها رشدهای خیلی بیشتر و برخی حتی ریزش داشتند؛ این آمار میانگینی از رفتار آلتکوین‌هاست.

آلتکوین‌ها ارزش بازار کمتری دارند و با سرمایه گذاری‌های کوچک‌تر نیز رشدهای خوبی تجربه می‌کنند. از طرفی دیگر با خروج مقدار کمی سرمایه از یک آلتکوین، قیمت آن ریزش بالایی تجربه می‌کند. آلتکوین‌ها ریسک بالاتری دارند؛ اما زمانی که شرایط بازار ریسک پذیر (صعودی) است ما نیز می‌توانیم میزان ریسک خود را افزایش دهیم. در بازارهای صعودی اگر بتوانیم آلتکوین‌های پر پتانسیل را شناسایی کنیم، فرصت درآمدزایی بهتری نسبت به بیت کوین پیدا خواهیم کرد. در این راستا ما در تیم تحلیل ارزیکال در تلاشیم تا بهترین فرصت‌ها را شناسایی کنیم و در اختیار شما کاربران قرار دهیم.

نوشته های مشابه

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیوان
کیوان

عالی بود ممنون

کیوان
کیوان

آلت کوین ها ی مستعد رشد را هم معرفی کنید ممنون

دکمه بازگشت به بالا