آموزشمطالبنات کوین

برداشت نات کوین فعال شد – آموزش برداشت ارز NOT به صورت گام به گام

کاربران برنامه نات کوین چشم انتظار تاریخ 27 اردیبهشت برای قیمت گذاری ارز NOT هستند. اما در این حین امکان اتصال کیف پول به ربات برای برداشت نات کوین فعال شد. اکنون کاربران می‌توانند با مراجعه به ربات تلگرامی نات کوین کیف پول خود را به آن متصل کنند. دیگر نکات حائز اهمیت، امکان استیک ارز NOT و حتی تبدیل ووچرهای های نات کوین (NFT) به توکن NOT است.

در ادامه این مطالب از سایت ارزیکال به آموزش برداشت ارز نات کوین از ربات، استیک آن و تبدیل NFT به نات کوین خواهیم پرداخت.

انتقال نات کوین به ولت تلگرام

پس از اتمام بازی نات کوین، هر 1000 امتیاز به 1 واحد ارز NOT تبدیل شد. پس از آن، هر کاربر با مراجعه به ربات نات کوین می‌توانست موجودی خود را مشاهده کند. پایین‌تر از میزان موجودی، یک گزینه “Claim” برای برداشت نات کوین قرار دارد.

طی اخبار نات کوین اکنون و چند روز مانده به قیمت گذاری نات کوین این گزینه فعال شد.

البته توجه کنید امکان انتقال نات کوین به ولت تلگرام پس از لیست شدن آن در صرافی‌ها فراهم خواهد شد. در حال حاضر موارد زیر برای کاربران ممکن است :

  • اتصال کیف پول : کاربران می‌توانند کیف پول نات کوین خود را به پلتفرم متصل کنند تا بعد از قیمت گذاری دارایی را برداشت کنند.
  • استیک نات کوین : دیگر خدمات در دسترس برای کاربران، استیک ارز NOT (کل موجود) برای 30 روز و دریافت پاداش بیشتر است.
  • تبدیل NFT به نات کوین : کاربرانی که به خرید ووچرهای نات کوین پرداختند، اکنون می‌توانند آن را به ارز NOT تبدیل کنند.

در ادامه به هر دو این موارد خواهیم پرداخت؛ توجه کنید برای برداشت نات کوین نیاز به اتصال کیف پول تلگرام به ربات خواهید داشت.

بهترین کیف پول برای برداشت نات کوین

قبل از آموزش برداشت نات کوین و انتقال آن، بهتر است با بهترین کیف پول نات کوین آشنا شویم.

ارز دیجیتال NOT یک توکن بر بستر بلاکچین Toncoin (بلاکچین تلگرام) است. در نتیجه برای ذخیره و انتقال نات کوین به کیف پول‌های سازگار با بلاکچین Toncoin نیاز داریم.

یکی از موارد پر کاربرد، کیف پول داخلی تلگرام (@wallet) است. اما به دلیل ریسک‌های احراز هویتی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌‌کنیم از این کیف پول استفاده کنید. در توصیه ارزیکال، بهترین کیف پول نات کوین برای ایرانیان کیف پول‌های غیر حضانتی (non-custodial) است.

از میان این نوع کیف پول‌ها، Tonkeeper بهترین گزینه است. این کیف پول قابل نصب و راه‌اندازی هم بر روی گوشی‌های اندروید و هم بر روی گوشی‌های آیفون است. پیشنهاد می‌کنم این کیف پول را دانلود و راه‌اندازی کنید تا در ادامه به آموزش برداشت نات کوین بپردازیم.

توجه کنید در این آموزش منظور از “ولت تلگرام” همان کیف پول Tonkeeper است!

آموزش برداشت نات کوین (قدم به قدم)

همانطور که بالاتر گفتیم، در حال حاضر امکان انتقال نات کوین به ولت تلگرام ممکن نیست. اما می‌توانیم کیف پول خود را به ربات نات کوین متصل کنیم تا در فرصت بعدی دارایی خود را برداشت کنیم.

  1. برای انجام این کار ابتدا وارد ربات نات کوین شوید.
  2. برای برداشت نات کوین بر روی گزینه “Claim” کلیک کنید.
  3. توضیحات را مطالعه و بر روی گزینه “Next” کلیک کنید.
  4. سپس بر روی گزینه “Connect wallet” کلیک کنید.
  5. از میان گزینه‌های موجود، کیف پول “Tonkeeper” را انتخاب کنید.
  6. با کلیک بر روی گزینه “Connect wallet” کیف پول را به ربات نات کوین متصل کنید.

اتصال کیف پول به نات کوین برای برداشت

پس از طی کردم این قدم‌ها اکنون کیف پول شما به تلگرام متصل است و تمام فعالیت‌های مورد نیاز را می‌توانید انجام دهید. (برای دسترسی به آموزش برداشت و فروش نات کوین عضو کانال تلگرامی ارزیکال باشید)

چگونه نات کوین را به کیف پول انتقال دهیم؟

پس از انجام مراحل مذکور، ربات دارایی را به شما نشان می‌دهد؛ در کنار آن دو گزینه قرار دارد.

با کلیک بر روی گزینه “فلش رو به بالا” می‌توانید دارایی را برداشت کنید. پس از کلید دو گزینه نمایش داده می‌شود؛ با انتخاب گزینه “non-custodial wallet” و کلیک بر روی گزینه “Continue” می‌توانید به انتقال نات کوین به کیف پول بپردازید.

انتقال نات کوین به ولت تلگرام

به این نکته نیز توجه کنید کارمزد هر نوع تراکنشی بر بستر بلاکچین Toncoin با ارز بومی آن یعنی ارز TON پرداخت می‌شود. پس برای انتقال نات کوین باید مقداری ارز TON (حدود 1 – 2 دلار) در کیف پول داشته باشید.

* البته توجه کنید این آموزش روند کاری برای برداشت نات کوین و اقدم‌های کلی است. در زمان نگارش این مطلب هنوز دارایی قابل برداشت نیست و پس از قیمت گذاری (27 اردیبهشت) می‌توانید نات کوین را به ولت انتقال دهید. اما روش برداشت به همین صورت است که آموزش دادیم.

پرداخت كارمزدهای شبکه Toncoin

همانطور که برای انجام تراکنش بانکی کارمزد پرداخت می‌کنیم، برای انجام تراکنش در شبکه‌های بلاکچینی نیز باید کارمزد پرداخت کنیم. کارمزد هر بلاکچینی با ارز بومی آن پرداخت می‌شود.

برای فعالیت بر بستر بلاکچین Toncoin و انجام هر نوع تراکنشی به ارز TON نیاز داریم تا کارمزد تراکنش‌ها را پوشش دهد. پس قبل از انتقال نات کوین باید مقداری ارز TON در کیف پول خود داشته باشیم تا بتوانیم کارمزد را پرداخت کنیم.

پیشنهاد می‌کنم تا قبل از تاریخ 27 اردیبهشت مقداری ارز Ton خریداری کنید و به کیف پول انتقال دهید.

آموزش تبدیل ووچرهای نات کوین (NFT) به ارز NOT

در مرحله پیش فروش نات کوین کاربران می‌توانستند امتیازات خود را به ووچر (NFT) تبدیل کنند و آن را در Marketplace ها معامله کنند. اما اکنون امکان تبدیل این NFT ها به نات کوین فراهم است.

تبدیل NFT ها به نات کوین

پس از اتصال کیف پول به بازی نات کوین، بر روی گزینه‌های “+” و سپس “Redeem” کلیک کنید. اگر هر یک از دو ووچر (10 هزار تایی یا 100 هزارتایی) را در کیف پول خود دارید، از این روش می‌توانید آن را به ارز NOT تبدیل کنید. (برای انجام این تراکنش نیز به ارز TON نیاز دارید)

آموزش استیک نات کوین

دیگر خدمات فعال در ربات Notcoin امکان استیک ارز NOT است. کاربران می‌توانند کل دارایی خود را قبل از قیمت گذاری استیک کنند. استیک کردن به منظور سپرده گذاری برای دریافت پاداش است.

البته توجه کنید با انجام این کار دارایی به مدت 30 روز قفل می‌شود و قابل برداشت نخواهد بود. مراحل انجام به شرح زیر است :

استیک نات کوین

بر روی گزینه “فلش رو به بالا” کلیک کنید. گزینه “Level Up to earn more” را انتخاب و سپس بر روی گزینه “Continue” کلیک کنید. در نهایت از شما می‌خواهد تا با کلیک بر روی گزینه “Stake for 30 days” دارایی خود را برای 30 روز قفل کنید.

توجه کنید استیک کردن یک فرایند سرمایه گذاری میان مدت است و اگر قصد انتجام این کار را دارید حتماً باید آینده ارز نات کوین را مورد بررسی قرار دهید

توجه کنید برای انجام این کار باید کل دارایی را استیک کنید.

با انجام این کار سطح کاربری از “Bronze” به “Platinum” ارتقا پیدا خواهد کرد. این موضوع ممکن است در آینده مزایا داشته باشد، اما تا 30 روز آینده به دارایی خود دسترسی نخواهید داشت. (اطلاعات بیشتر در رابطه با استیک ارز NOT)

نوشته های مشابه

3.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهراد
مهراد

سلام من داخل کیف پول تلگرام استیک کردم ایا به مشکل میخورم؟راهی هست الان کیف پول رو عوض کنم ببرم تون کیپر؟

Shhab
Shhab
پاسخ به  مهراد

من هم عین شما داخل تلگرام استیک کردم مشکلی پیش میاد،

امیر
امیر

سلام من بیشتر از ۴ دلار تون دارم داخل تون کیپر
و تمام مراحل نات کوین رو انجام دادم و ارسالش کردم کیف پول و گفت ک تا ۲۴ ساعت میرسه کیف پول اما نرسیده هنوز
لطفا راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا